במחשבים יש שערים לוגיים. זה מה שמאפשר בעצם את כל התוכנה ובמעגלים אלקטרוניים בחומרה – לבצע את המשימות הדרושות. ישנם שערים לוגיים כמו "או" – אם תנאי ראשון יתקיים או תנאי שני יתקיים – תחזיר כן, או שער הלוגי "וגם" (AND) שאומר שרק אם התנאי הראשון יתקיים וגם התנאי השני יתקיים – תחזיר כן. השער שקשור לפרשה שלנו מכונה שער "לא". שער לא עובד בצורה מאוד פשוטה – כל מה שתגיד לו, הוא יגיד ההפך! אתה אומר לו תנאי אמיתי – הוא אומר לא. אתה נותן לו תנאי שיקרי – הוא אומר כן. הוא שער ההיפוך. סוד פרה אדומה הוא סוד ההיפוך דקדושה.
פרשת חוקת אנחנו נפגשים עם מצוות פרה אדומה – פרה אדומה מטהרת את הטמאים ומטמאה את הטהורים. בעבודת הנפש אפשר לדמיין את הפרה האדומה ניגשת לבנאדם ומתחילה איתו בשיחה.
"תגיד, מה נשמע איתך?" שואלת הפרה האדומה.
אם הוא אומר : "על הפנים! אני מרגיש נורא. אין בי שום טוב. ממש ממש אין בי כלום, אני לא שווה כלום!"
אז הפרה עונה לו: "אה… אתה מרגיש טמא? טמא לגמרי?"
"בדיוק! ממש הסבר מדוייק, טמא. טמא לגמרי." עונה אותה אדם.
"אז אתה טהור!" צוהלת הפרה, "תראה כמה טוב יש בך. תראה כמה נקודות טובות יש בך. אתה בן של מלך!"
לעומת זה אם האדם עונה לה: "אני? מדהים! סוף הדרך, חבל על הזמן, הגעתי להשגות עליונות שלא תאמיני. אני ממש סבבה. אין עוד מלבדו. אין לי יותר שום בעיות. הבנתי הכל."
אז הפרה שואלת: "באמת? אתה לגמרי טהור? אין לך שום דבר לתקן? הכל סבבה לגמרי?"
ואם הוא עונה: "כן! ברוך השם. טהור! לא חשבתי על זה ככה, אבל את צודקת – כנראה שאני טהור."
הפרה עונה: "אז אתה טמא! תתחיל לעשות עבודה. אתה לא קולט כמה אתה רחוק עכשיו."
וכך פרה אדומה מטהרת את הטמאים – ומטמאה את הטהורים. (מבוסס על ליקוטי הלכות – הלכות השכמת הבוקר).
נקודה נוספת היא שפרה אדומה היא בחינת דינים. פרה זה דינים – פ"ר דינים, ואדומה זה דין, לבן זה חסד ואדום זה דין. זאת אומרת שאם אתה בא לדבר עם חבר שלך, ואתה הפרה האדומה שלו, אתה צריך להיות אמיתי, אתה צריך להיות מחובר לדין שלך. הדרך שלך להראות לו את המקום האמיתי שלו זה רק אם תהיה לפי מידת הדין , ולא "תתנחמד" יותר מידי. אם אתה רואה אדם שהוא בדמיונות רוחניים והוא חבר טוב שלך – תפוס איתו שיחה, תהיה איתו אמיתי. אבל! חייבים לזכור שכתוב "פרה אדומה תמימה" – אתה חייב להיות בתמימות, אתה חייב להיות בשלמות. פרה תמימה היא כולה כולה אדומה, אין בה שום נגיעות אחרות, אין בה שום מום כותבת התורה. אם אתה בא לחבר שלך עם ההשלכות שלך ועם המומים שלך ועם הרעיונות שלך – ואתה לא רואה אותו, אתה לא רואה את הטוב שלו אלא אתה סתם רוצה להוכיח אותו כדי לפרוק לחץ או כדי להראות לו שהוא לא טוב כמוך – תזהר! אתה כבר לא בבחינת פרה אדומה תמימה.
שנזכה לתמימות ופשיטות.
תגובות