התחלות חדשות
  • דף הבית
  • האתר של רן
  • חנות הספרים
  • הרצאות וסדנאות
  • מאמרים
  • וידאו
  • צור קשר
  • דף הבית
  • האתר של רן
  • חנות הספרים
  • הרצאות וסדנאות
  • מאמרים
  • וידאו
  • צור קשר
התחלות חדשות
  • דף הבית
  • האתר של רן
  • חנות הספרים
  • הרצאות וסדנאות
  • מאמרים
  • וידאו
  • צור קשר
  • דף הבית
  • האתר של רן
  • חנות הספרים
  • הרצאות וסדנאות
  • מאמרים
  • וידאו
  • צור קשר
ראשי » כללי » לחזור ולדבק את עצמו לְשָׁם

לחזור ולדבק את עצמו לְשָׁם

newb 20 בדצמבר 2011 18:08 אין תגובות

מתוך תורה יב' בליקוטי מוהר"ן תנינא – תורת איה:

…וְעַל – כֵּן כְּשֶׁאָדָם נוֹפֵל, חַס וְשָׁלוֹם, לִבְחִינַת מְקוֹמוֹת אֵלּוּ, דְּהַיְנוּ לִבְחִינַת מְקוֹמוֹת הַמְטֻנָּפִים, וְנוֹפֵל לִסְפֵקוֹת וְהִרְהוּרִים וּבִלְבּוּלִים גְּדוֹלִים,[ובשלב הזה אינו יודע כי הוא באמת במקומות גרועים כי הוא מנותק. זאת הנפילה שהוא לא מרגיש איפה הוא בעצם. כי אם היה מרגיש היה כואב לו והיה בוכה להשם יתברך לעזרה] וַאֲזַי מַתְחִיל לְהִסְתַּכֵּל עַל עַצְמוֹ,[אולי הוא מבין פתאום שהוא לא במקום טוב. או שמשהו פנימי או חיצוני מפנה את תשומת הלב שלו פנימה, חזרה אל עצמו. הוא מתחיל להסתכל על עצמו, איפה אני בכלל?] וְרוֹאֶה שֶׁרָחוֹק מְאֹד מִכְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַךְ[כשאדם רואה שהוא רחוק מאוד מאיפה שהוא רוצה להיות זה כואב לו. זה קשה לו. הוא רוצה לצאת משם. הוא רוצה לחזור להשם יתברך, רוצה לחזור לטוב.], וְשׁוֹאֵל וּמְבַקֵּשׁ אַיֵּה מְקוֹם כְּבוֹדוֹ,[במקום לשאול איפה אני, הוא שואל איפה אתה. ריבונו של עולם, איפה אתה? לכאורה זה תמוה – הרי היה צריך לשאול את עצמו איפה הוא נמצא ואיך נפל לשם והוא שואל איפה השם יתברך] מֵאַחַר שֶׁרוֹאֶה בְּעַצְמוֹ שֶׁרָחוֹק מִכְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַךְ,[ולכן מה יעזור לו לשאול על עצמו. אין לו כח לכלום, אין לו יכולת. הוא מרגיש סתום ותקוע אז הוא מחפש את השם יתברך. אם היה לו תחושה שיש לו טיפה של משהו, טיפה של תורה או מצוות הוא היה יכול להסתכל על הטוב של עצמו ולעשות אזמרה אבל עכשיו הוא מרגיש בחושך המוחלט] מֵאַחַר שֶׁנָּפַל לִמְקוֹמוֹת כָּאֵלּוּ, רַחֲמָנָא לִצְלָן, וְזֶה זֶה עִקָּר תִּקּוּנוֹ וַעֲלִיָּתוֹ,[דווקא העובדה שכביכול מצד עצמו אין לו סיכוי – פותחת לו את הקריאה העמוקה להשם יתברך להבין שלי בעצמי אין תיקון מצד עצמי אבל אתה יתברך נמצא גם פה במקום האפל הזה ותמיד יכול להושיע אותי] בִּבְחִינַת 'יְרִידָה תַּכְלִית הָעֲלִיָּה', הַמּוּבָא בִּסְפָרִים. כִּי אַיֵּה מְקוֹם כְּבוֹדוֹ זֶה בְּחִינַת הַכָּבוֹד עֶלְיוֹן שֶׁל הַמַּאֲמָר הָעֶלְיוֹן, דְּהַיְנוּ הַמַּאֲמָר סָתוּם בְּרֵאשִׁית כַּנַּ"ל, שֶׁמִּשָּׁם נִמְשָׁךְ חִיּוּת לַמְּקוֹמוֹת הָאֵלּוּ.[זאת אומרת שכפי שרבינו מסביר יש אור של השם יתברך שלא קשור במדרגות או במקום יחסי אלא הוא מוחלט וניצחי ונמצא בכל מקום ומאיר בכל מדרגה. רק שהוא נסתר מעינינו] נִמְצָא כְּשֶׁמְּבַקֵּשׁ וּמְחַפֵּשׂ אַיֵּה מְקוֹם כְּבוֹדוֹ, בָּזֶה בְּעַצְמוֹ הוּא חוֹזֵר וְעוֹלֶה אֶל הַכָּבוֹד הָעֶלְיוֹן,[החיפוש הזה, הבקשה הזאת, כביכול מכניסה את השם יתברך לתמונה. הוא היה תמיד שם אבל עכשיו אנחנו מחפשים אותו ומגלים שגם שם, במקום הקשה כל כך – נמצא השם] שֶׁהוּא בְּחִינַת אַיֵּה, שֶׁמִּגֹּדֶל הַסְתָּרָתוֹ וְהֶעְלֵמוֹ הוּא מְחַיֶּה מְקוֹמוֹת הַלָּלוּ, וְעַכְשָׁו, עַל – יְדֵי שֶׁהוּא נָפַל לְשָׁם,[לשם – למקומות המטונפים, המוסתרים, המרוחקים] וַאֲזַי מְבַקֵּשׁ אַיֵּה מְקוֹם כְּבוֹדוֹ. וּבָזֶה חוֹזֵר וּמְדַבֵּק עַצְמוֹ לְשָׁם,[נשאלת השאלה– מה זה שם? אפשר להסביר ששם זה המקום הגבוה, אבל אולי אפשר ללמוד גם ששם זה דווקא המקום הנמוך! דווקא מקום הנפילה. הוא פשוט מסכים לחזור ולדבק את עצמו לשם, כפי שכתוב לפני זה "נפל לשם" ועכשיו הוא "מדבק עצמו לשם". הוא מסכים להרגיש את הנפילה. הוא מסכים להרגיש את הריחוק. הוא מסכים להרגיש כמה שהוא "שם", אפילו שהוא היה מאוד מאוד רוצה להיות "פה". וכשהוא מבין שגם שם השם נמצא, שאין גבול ואין מקום שבו השם לא נמצא הוא מתחיל לקבל חיות דקדושה גם במקום הנמוך, גם בנפילה] וּמְחַיֶּה אֶת נְפִילָתוֹ,[עוד אפשר לראות פה שהוא מחיה את הנפילה ולא כתוב מחיה את עצמו. זאת אומרת שהוא לא מתנגד לנפילה, אלא מקבל את המקום שהוא נמצא בו ורק מוכן להרגיש מה שקורה לו שם ולהבין שגם שם, במקום הנמוך השם נמצא] וְעוֹלֶה בְּתַכְלִית הָעֲלִיָּה:

בעזרת השם…

דרך אגב, בהמשך התורה אפשר לראות שבאמת זה רק חצי מהעניין, כמו בנר חנוכה ונר שבת (אם ירצה השם עוד אכתוב על זה באריכות יותר) שמסביר הנתיבות שלום שנר חנוכה מדליקים לפני נר שבת כי נר חנוכה מעלה אותך עמוק מהמקומות הנמוכים למקום "רגיל" ונר שבת מעלה אותך ממקום הרגיל למקומות הגבוהים ביותר. עבודת איה, לראות את אור השם שזורח גם במקומות המטונפים זאת עבודה שלכאורה לא קשורה לתורה ולמצוות כי אין בה את נקודת העבודה של ההתקדמות, הקו הישר, אלא היא בחינה של אינסוף ובאמת בסוף התורה רבינו כותב:"..וְאַחַר – כָּךְ זוֹכֶה לַעֲלוֹת מִשָּׁם לְגַמְרֵי אֶל הַקְּדֻשָּׁה בְּעַצְמָהּ, דְּהַיְנוּ בִּמְקוֹם הִתְגַּלּוּת כְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַךְ, כִּי עִקָּר הַקְּדֻשָּׁה שֶׁיִּתְגַּלֶּה כְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַךְ. בָּרוּךְ ה' לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן:" זאת אומרת שגם באיה במקומות המטונפים האדם מוצא את אור השם בחינת המאמר הסתום שבו כבוד השם לא מתגלה, אבל אחרי זה הוא צריך גם את נר שבת, בחינת תלמיד חכם, בחינת חוכמת התורה שבה הוא עולה לגמרי אל הקדושה בעצמה שזה מקום התגלות כבודו יתברך וזה כבר הארה לא מהמאמר הסתום בלבד אלא גם משאר המאמרים. זאת כבר הארה מדורגת ששייכת לחכמה וכיוב'… והיהודי צריך כל הזמן לנקוט בשתי העבודות, כמו שרבינו אומר שצריך גם התבודדות (שזה למצוא את הקשר עם השם יתברך לא משנה באיזה נקודה שאתה נמצא בה, ואפילו אדרבה, דווקא בנקודה שאתה נמצא בה, דווקא בנקודה ששיכת ללבך אתה יכול להתחבר עכשיו להשם יתברך. שזוהי נקודה מעבר לגבול) וגם לימוד שולחן ערוך (שזה דווקא ההגבלות והחוקים והצמצומים, והארת השם דווקא בגילויים ובגדרים).

תוכן רלוונטי:

  1. פורים – אור גדול בתוך החושך, לגלות את האור בתוך ההסתרה הגדולה ביותר. לגלות את השם יתברך בתוך החושך..
  2. למה שם השם לא מופיע במגילת אסתר? למה לא כתוב באופן מפורש את שם הקדוש ברוך הוא במגילה?
  3. מה פירוש המילה אלול? מהי העבודה הרוחנית של חודש אלול?
  4. 5 טיפים להתחיל את השנה בטוב
  5. חנוכה – לגלות את הנר הפנימי שלך

Related posts:

זוגיות – להיות מוסיף והולך
לא להתעסק במה שלא קשור אלי - טור בעלון הידברות
האם אנחנו מתקרבנים??
איך ״לשרוד״ את החופש?

לשתף

  • פייסבוק
  • טוויטר
  • הדפס
  • LinkedIn
איה חג החנוכה חנוכה לא לברוח לדבק עצמו להרגיש את הכאב להרגיש את הריחוק נר חנוכה ריחוק

|להציג את כל הפוסטים של newb


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
אתרים מעניינים
שוב לאחד
מיינדפולנס יהודי
מדיטציה יהודית
סדנת הנקודה
אימון יהודי
ספר חדש – ״לחיות את היום״ עכשיו מבצעים מיוחדים להשקה!!
לחיות את היום ספרו החדש של רן ובר מחבר רבי המכר סוד הנקודה הטובה ולהיות בשמחה
הספרים של רן
books
הספרים של רן - במבצעים מיוחדים!! רב המכר סוד הנקודה הטובה, הספרים התגלות, אני והאין רוכבים על אופניים ומחשבי הקצין
פוסטים קשורים
זוגיות – להיות מוסיף והולך
לא להתעסק במה שלא קשור אלי - טור בעלון הידברות
האם אנחנו מתקרבנים??
איך ״לשרוד״ את החופש?
פוסטים אחרונים
  • שיעור וידאו על אלול, תשובה, למעט בכבוד עצמו ולהרבות בכבוד המקום
  • זוגיות – להיות מוסיף והולך
  • לשמור על המרחב הזוגי | זוגיות
  • לא להתעסק במה שלא קשור אלי – טור בעלון הידברות
  • מה עושים עם זוגיות תקועה? זוגיות
סדנאות כתיבה
סדנאות כתיבה | סדנת כתיבה
סדנת כתיבה לדתיים
ביקורות ספרים על הספרים של רן
books
הרשומות והעמודים הנצפים ביותר
  • דף הבית
  • צריך או רוצה? ההבדל בין ריצוי לרצון
  • משמעות השם "חנוכה". למה קוראים לחנוכה כך?
  • הכשרת המטבח וכלי הבית לפסח - הלכה לבני עדות אשכנז. איך מכשירים את התנור? איך מכשירים את הכיריים? מה עושים עם המיקרוגל?
  • דברי תורה לפרשת קרח - למה האדמה נפערה?
  • פרשת חוקת - פרה אדומה - סוד שער ה"לא"
  • בצל האילן - אירוח גלילי מהדרין באזור מירון (צימר בשפר-אמירים)
  • דיבור בורא מציאות
תגיות
אהבה אומן אור אזמרה אלול אמונה אמת בחירה ברסלב הארה התבודדות התחזקות התחלות חדשות חג החנוכה חג סוכות חנוכה חסידות יעקב כאב כסלו לב הדברים ליקוטי הלכות ליקוטי מוהר"ן מדיטציה מכמורת סוכה סוכות פורים פנימיות פסח פסיכולוגיה פרשת השבוע קדושה ראש השנה רבינו רבי נחמן רבי נתן רוחניות רן ובר רן ובר ברסלב רן ובר וידאו רן ובר שיעורים רצון שיעור וידאו שמחה
כלים
  • התחבר
  • פיד רשומות
  • פיד תגובות
  • WordPress.org

** ״להיות בשמחה״ הספר החדש, כנסו עכשיו לפרטים ומכירה מוקדמת, לחצו כאן **
תגובות
  • אייל על נפרדות? אחדות? או משהו ביחד[email protected]
  • רולי על סיפורים חסידיים לפסח – שלושה סיפורים וסגולותיהם…
  • יניב יעקב על צור קשר
  • מוטי ש על אהבה – מי יכול להעניק לנו את האהבה שאנחנו מחפשים? האם בן או בת הזוג שלנו הם אחראיים על תחושת האהבה שלנו?
  • מוטי ש על אהבה – מי יכול להעניק לנו את האהבה שאנחנו מחפשים? האם בן או בת הזוג שלנו הם אחראיים על תחושת האהבה שלנו?
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Design by Elementor
רוצים להשאר מעודכנים בתוכן חדש ומעניין?

קבלו את העידכונים החמים ישר למייל 

אנחנו מכבדים את הפרטיות שלכם
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס