רשעים מלאים חרטות? אז למה רשעים?!

יש וורט מדהים של הבעל שם טוב על פרשת עקב שקראנו השבת, ממש בקיצור הוא מדבר על כך ש״הרשעים מלאים חרטות״. הוא מנסה להגיד שאם הם מלאים חרטות איך הם עדיין רשעים?! והרי כתוב במסכת קידושין שמי שאומר שהוא הולך להתחתן על מנת (זאת אומרת שבתנאי) שיהיה צדיק – והוא בעצם רשע, הקידושין תקפים שמא הוא הרהר תשובה.. אותם רשעים שמלאים חרטות בוודאי שמהרהרים בתשובה (אם הם מלאים חרטות) ולכן למה הם נקראים רשעים??
הוא מסביר משהו מדהים.
כל מה שעבר על האדם, הוא צריך להתחזק ולהאמין שזה בהשגחה, שהשם נתן לו את הכח, השם נתן לו את העצות. כל מה שנשאר זה לעשות תשובה ולהתחיל מהתחלה ולעשות טוב מעתה. אם הוא כל הזמן מלא חרטות – זה אומר שהוא כל הזמן חושב שמה שהוא עשה לא טוב, זה עצמו אומר שהוא רשע בגלל שהוא מנתק את עצמו מהשם יתברך! הוא חייב להאמין שכל מה שקרה היה לא במקרה ובהשגחה ומעכשיו הוא צריך לשנות את דרכיו לטובה אבל לא להתעסק עם העבר.
בקיצור – להפסיק להאשים את עצמנו על העבר ולהאמין בטוב ולהתחייב לעצמנו ולהשם יתברך שאנחנו מתחילים מחדש בדרך טובה ונכונה.
להאמין שהשם איתנו והכל מושגח, וגם הנפילות יתגלו כחלק מהמרקם האלוקי הבלתי נתפס והאין סופי.

בדיוק בשבת זאת דיברנו על התורה של רבי נחמן שמדברת על ״היום אם בקולו תשמעו״. זה קשור לדבריו של רבי נתן על ״ועתה מה השם יתברך רוצה.. כי אם ליראה וכיוב׳״ – רבי נתן הדגיש את המילה ״ועתה״. עזוב את העבר בשקט! תתקדם ותתחיל שוב. הכל מתחיל מהרגע הזה. מהשנייה הזאת.

יאללה. בואו נכנס לחודש אלול מתוך שמחה ואמונה שהשם יתברך אוהב אותנו, את כולנו, לא משנה באיזה מצב אנחנו חושבים שאנחנו. לא משנה מאיפה באנו – מה שמשנה לאן אנחנו בוחרים ללכת.

מתחילים.. עכ… שיו!

אתר וחנות חדשה לספרים של רן

ranbooka

 

לקראת הוצאת הספר החדש ״אני והאין רוכבים על אופניים״, הקמנו אתר חדש לספרים / שיעורים / פגישות והרצאות של רן – האתר של רן ובר. האתר מכיל מידע ועגלת קניות ממש קלה לשימוש. תהנו!!

 

ליקוטי מוהר״ן – תורה קפ״ח, למצוא את האבדות אצל הצדיק

למצוא את האבדות אצל הצדיק.. מהן האבדות שלנו? למה הן אצל הצדיק ואיך מחזירים אותן אלינו?

היום אם בקולו תשמעו.. שיעור וידאו תורה ער״ב ליקוטי מוהר״ן

״סוד הנקודה הטובה״ רב-המכר החדש של רן ובר

בשורות טובות, ניתן למצוא בחנויות הספרים המובחרות את ״סוד הנקודה הטובה״ – מסע לגילוי הטוב שבתוכנו לאור משנתו של רבי נחמן מברסלב.
הספר יצא לאור לפני פחות משנה וכבר הודפס במספר מהדורות ואלפי עותקים שלו הגיעו לקוראים מכל גווני הקשת בישראל ובחו״ל. מכתבי תגובה חמים הגיעו מקוראים חילוניים ודתיים בישראל וכן מקוראים בארצות הברית ואפילו באוסטרליה!

ניתן להשיג את הספר בחנויות צומת ספרים, סטימצקי, דני ספרים, דברי שיר ועוד עשרות חנויות פרטיות ברחבי הארץ. כמו כן ניתן להשיג את הספר בהנחה מיוחדת ישירות מבית המחבר בטלפון 050-9766811 או לרכוש אותו בהנחה מאתר המחבר ישירות:  http://newb.co.il/buy


** ניתן עכשיו לקנות ישירות בהנחה מיוחדת את הספר – 0509766811 או באתר

מתוך התגובות לספר:

החיפוש שלנו אחר הטוב הוא בעצם החיפוש של חיינו. בספר הזה ישנו סוד. את הסוד הזה התחיל
לגלות רבי נחמן, ואת הגרסה לעולם המודרני מגלה רן ובר. יש כאן שתי כותרות חדשותיות: האחת
– יש נקודה כזו בתורתנו, השנייה – צריך לקרוא את הספר הזה כדי לגלות אותה…"
צבי יחזקאלי, ערוץ 10

"זו משימה לא פשוטה לגלות ולראות את הטוב הטמון בנו ובאחרים. הספר 'סוד הנקודה הטובה'
מלמד אותנו שזו קודם כול בחירה מודעת שאינה קשורה בהכרח לאמונה. ספר נפלא לרגעים רבים."
אספה פלד, ידיעות אחרונות

"הספר מביא אותנו לפתח מבט חדש על המציאות, מבט שמחזיר אותנו אל האוצרות והאיכויות
שאבדו לנו. הכתיבה הייחודית של רן ובר באה מלב מלא אהבה והשראה, מגיעה לרבדים העדינים
ואל הנימים החבויים של הנפש, ומשיבה להם את מקומם וכבודם הראוי."
הרב מיכי יוספי

"הצלחת לחבר קצוות שונים תוך שמירה על הניגון הפשוט. מומלץ בחום!"
 אליהו שמואלי (החבר ש"בגללו" הספר כמעט לא יצא לאור, ראו בהקדמה)

"..לא יכולתי להפסיק, מדהים, חזק ומהלב״ (רן משה, יד בנימין)

״הספר מאוד יפה, וגם אישתי דלוקה עליו !״ (אריאל, תל אביב)

״קראתי בשבת.ספר מומלץ ביותר!!״ (ג׳ודי, רמת אביב)

"כל החיים אנו מסביב לנקודה הזו. תודה רן גילית לנו אותה בכזה כיף ועומק. חובה לכל מחפש דרך." (רן שריד, דברי שיר)

״הספר נפלא ומזכך את הנפש ואת הראיה. אני מודה לך מאוד על כתיבתו.״ (ו. , רחובות)

״רן היקר תודה על הספר עזרה ממוקדת ואמיתית , לתרגם את רבנו דבר גדול בקרוב רחוקים״ (טלי, רמת גן)

״כל הכבוד על היצירה הזו!!!! .. הספר נפלא ורצוי שיגיע לכל בית בישראל!״ (אריק בלום)

״..הגיעו השניים [עותקים של הספר]. כבר באותו לילה זללנו אותם מכריכה לכריכה . ואז חזרנו להתחלה. ללמוד מילה מילה. בראוו! תודה נורא ..״ (דבי גולד, ירושלים)

"תורה רפ"ב של רבי נחמן תמיד הייתה "משנה חיים". עכשיו כשרן ובר הפך אותה לפשיטה ונגישה – היא יכולה לשנות חיים גם של רחוקים. תודה לקב"ה שנתן לנו את היכולת לרפא את עצמנו ואת הסביבה ע"י התרופה הכי טבעית בעולם, באישור משרד הבריאות, משרד הדתות ומשרד הפנים: ראיית הטוב. נקודה טובה ועוד נקודה טובה ועוד מעט ואין רשע, התבוננת על מקומו ואיננו." (משה שרון, סופר ומרצה, מודיעין)

"התחלתי לקרוא את הספר והוא מאד נגע לי.. בשיא הכנות- אני חושבת שהספר הוא פצצת אטום שחייבים להפיץ בכל חור! סוד הנקודה הטובה יהפוך את כולנו לאנשים טובים יותר, אוהבים יותר ונאהבים יותר. רן, אשריך שזכית להיות שליח לקרב על ידו את הגאולה בע"ה." (אסתר אביטן)

אהבתי מאוד.התחלתי לקרוא את הספר הוא כתוב בצורה ממש נעימה וברורה, מוגש ומאויר בצורה השווה לכל נפש ולכל גיל.ממליצה בחום (מירב סגל)

״ספר מרתק..ממליצה בחום לכל אדם לקרוא ביו אם הוא חילוני דתי ברסלבר,חבדניק וכו'..ספר זה מביא עימו הרבה סיטואציות כל כך מדוייקות מהחיים ונותן כלים איך להיכנס לתוכנו פנימה להיתחבר לטוב וליצור לנו חיים טובים יותר ולהעביר את זה הלאה..קשה להניח את הספר מהידיים!״ (פרח מלכה)

"רציתי לאמר לך ישר כח גדול.
הספר מיוחד ומתוק ונותן ראיה לתובנות חדשות.
נותן המון.אני לומדת אותו מכל הלב.
תודה לך.
ישר כח.תצליח." (מיכל אברהמוב)

 

גם במרירות יש רחמים? שיעור קצרצר לפסח

שיעור וידאו של טיפה מעל ארבע דקות על הרחמים שבמרירות – סודות מיציאת מצרים שיכולים להועיל לכל אחד ואחת בנפש בחיי היומיום – בעבודה, בבית, משפחה ועוד…

http://newb.co.il/wp-admin/post-new.php#category-add

לדעת לב – שיעורים לאור תורתו של רבי נחמן מברסלב

ladaat1

שובו לאוצרותיכם – קבוצת עבודה פנימית לגברים במודיעין

shuvu1קבוצת עבודה פנימית לגברים לאור תורתו של רבי נחמן מברסלב.

לכל אחד מאיתנו אוצרות אדירים בתוכנו אבל גם מחסומים ומעצורים. הכח של הקבוצה ושל השיתוף מאפשר לנו לצאת מעבר לקבעונות והמקומות הרגילים אל מציאות של בחירה חופשית ועמוקה יותר.

לפרטים והרשמה אסתי 054-5254358

 

למה יש מחלוקת על צדיקים? למה יש קנאה ומחלוקות על גילוי אמת בעולם?

מובא בספר ערבות נחל (שיעורים מאת הרב אברהם יוורוביטש זצ״ל):

".. וסיבת הדבר שמתעורר קנאה כשמתגלה נקודת אמת בעולם, דבכל אדם יש טוב ורע, ומחמת היותו בעל נשמה ושכל רוחני חפץ הוא בתורה ובעבודה, אך מצד גופו הגשמי וישותו הוא חפץ בבצור מעמדו וספוק תאוותיו  וכדומה, כלומר שמצד שיש לו נשמה הריהו חפץ לשמוע תורה מצדיקים, אך אותו חפץ הוא מצד הטוב שבו, מצד הנשמה וכנ"ל. אך אם באותה תורה יהיו דברים שיוכיחו אותו ויראו לו עד כמה הוא מגושם ורע, אזי יחפוץ לברוח מהצדיק שמגלה תורה זו ומדרכו,  מכיוון שמראה לו עד כמה הוא רחוק מטוב ועד כמה הוא מגושם. וזוהי הקנאה שיורדת לעולם כשמתגלה תורה כזו, הוי אומר שהקנאה מחמת גלוי חסרונותיו הוא יכול להשתמש בה בדעת ועי"ז יתעלה ויתקדש בבחינת קנאת סופרים תרבה חכמה שמחמת הקנאה ישתדל להגיע לאותם מדרגות ולהשלים חסרונותיו, אך יכול להשתמש בקנאה לחרף ולגדף את אותו אדם שמקנא בו ולעורר עליו מחלוקת ולדבר עליו לשון הרע ורכילות וכו וכ'. והגורם לזה שעד היום חשב שהוא בעל מדרגה ועובד השם והנה בא אדם ואומר לו תראה עדיין לא התחלת לעבוד ולא הגעת לשום מדרגה בעבודת השם וכיוון שטבע האדם חפץ להשאר בגשמיות, ע"כ בקנאותו הוא מחרף ומגדף את אותו אדם ובורח מדבריו…

ומחמת זה חלקו על רבינו ז"ל שכל דרכו של רבינו ז"ל שהיה מגלה תורות שהיו מראים לכל אדם עד כמה יש לו להתקדם ועדין לא התחיל לעבוד. וזה גרם שחלקו עליו ורדפו אותו ועד היום חולקים עליו, כיוון שנח לברוח מדרכו החדשה שבה רואה האדם עד כמה הוא מגושם ומדומיין.

ג. וזה הסימן לתורת אמת, שחולקים על האומרה ויש לו שפיכות דמים מזה, שאותה תורה באה להפוך את הרע שבאדם לטוב, שעל ידי שמתגלה לו פחיתותו וחסרונותיו אזי הוא עובד לשנות את טבעו. והטבע זה בחינת הדם. כמו שכתוב הדם הוא הנפש. ועל כן כשרוצה האדם לשנות את טבעו צריך הוא לשפוך את דמו. ועל ידי זה יזכה שתכנס בו אותה תורה ותהפוך את טבעו ויושלמו חסרונותיו. ועל כן תיכף שמתגלה תורה כזו אזי נעשה שפיכות דמים לאומרה ולשומעי לקחו, כיוון שרק ע"י שפכות דמים זוכים שיתהפך טבעו. כמבואר בתורה ו' וזה המסופר שכשנתקרב ר' יידל לרבינו ז"ל שאל ר' יידל את רבז"ל שיראהו דרך בעבודת ה'. וענהו רבז"ל בלשון תמיהה לדעת בארץ דרכך, היינו מי שהוא עדיין משוקע בארציות גמור הוא רוצה לדעת דרך להתקרב להשי"ת, ולכאורה מדוע השפילו רבינו?! וכי לא יכל לומר לו תורה שיהא בה דרך בעבודת ה' כשאר כל הצדיקיםאלא שרבינו ז"ל כל דרכו היתה להשמיע תורות שמגלות לאדם את הנקודה הפנימית (הרעה) המסתתרת מאחורי העובד ה'. אך היא עדיין רעה. כדי שתמיד האדם יתחדש עד שימגר את הרע. וזהו שאומר רבינו ז"ל גם אין טוב להיות זקן, הן חסיד זקן והן צדיק זקן, זקן אין טוב כי צריך רק להתחדש בכל יום להתחיל בכל עת מחדש, שהאדם חושב בדעתו הרי אני עובד ה' כבר ארבעים שנה ואף אבותי היו צדיקים וכו' וכו' זוהי מחשבה פסולה, דבכל אדם אף שיהא עובד ה' גדול במעלה ,עדין יתכן שאחר כל זה חפץ הוא בכבוד ויש לו תאוות נעלמות, וכדו' וע"כ אף כשהזקין צריך הוא להתחדש ולא להיות זקן… ו' יידל זכה לקבל את הקנאה בדעת והתקרב לרבינו ז"ל." (מתוך ערבות נחל להרב אברהם יארוויטש זצ"ל)

לקראת הסוף הוא כותב גם: "..ועל כן אין מה להתווכח בנושא ברסלב, כיוון שבכל הויכוחים הם מחמת קינאה, ולא יצא מזה כלום, כיוון שכל השאלות שבוכוח הם לא בכדי לקבל תשובות אלא בכדי לברוח מהאמת הכואבת..."

הרחבת גבול הקדושה בעולם וההתנגדות לכך ע"פ המאור עיניים

כשאדם מרחיב את גבול הקדושה, מנסה להוסיף טוב בעולם, מתעוררים כנגדו כוחות הרע, הכוחות שמנסים לעכב את תוספת הטוב בעולם – הוא חודר למשכנם וכביכול "מגרש אותם" ובונה בית של קדושה וזה מעורר את התנגדותם. כמובן שבעומקם של דברים – ההתנגדות מטרתה התגברות, על ידי זה שהוא מתגבר ומתחזק הוא מוסיף עוד יותר קדושה וכך הרע נהיה כיסא לטוב (כמו יעקב שניצח את שרו של עשיו ולא רק ניצח אלא הכריח אותו לברך אותו. הרע לא רק נוצח אלא העלה ושיבח אותו). בכל אופן בפשטם של דברים הכוחות האלה לא רוצים לאפשר לו להתרחב עם הקדושה ולכן מתנגדים. מה עושים? כפי שרבינו אמר, ישמע בזיונו ידום וישתוק או כמאמר חז"ל "דום לה' והתחולל לו והוא יפיל אותן חללים.." אין מה להלחם בהתנגדות אלא לידום ולעלות לעולמו של השם יתברך, לגג של העולם.

המאור עיניים מסביר את זה בדרך מרתקת על הפסוק בפרשת כי תצא: "כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגיך וגו'" – הבית החדש הוא הרחבת הקדושה, המעקה אלו אותם המתנגדים שמעיקים עלייך וההתנגדות יכולה אפילו מתלבשת באנשים קרובים אלייך! (כפי שכתוב בהשמטה, ובתורה ע' ועוד מקומות) מה הפתרון? לעלות לגגיך.

ואלו דברי קודשו: "כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגיך גו' הנה איתא בגמרא דגיטין שלח ליה למר עוקבא בני אדם הקמים וכו' שרטט וכתב ליה דום לה' והתחולל לו והוא יפיל אותן חללים כו'.

הענין הוא כי מה שלפעמים מצערים בני אדם לאחד שהוא מחמת הדינים שיש עליו למעלה ומתלבשים בבני אדם למטה לצער אותו כאמור על פסוק (תהלים קי"ח, ז') ה' לי בעוזרי ואני אראה בשונאי פי' כי הוא לעזר מה שמתלבשים הדינים למטה בבני אדם כי מזה יוכל לאות מה שלמעלה גם כן כך רצה לומר ואני אראה למעלה בשונאי פי' על ידי שונאים שלמטה והתקנה לזה להעלות את עצמו לבחי' עולם המחשבה ששם אין דינים כמ"ש (שם ה', ה') לא יגורך רע והיינו על ידי ששותק ומקבל את הבא עליו יחיל ודומם ומעלה את מחשבתו כמ"ש דום (שם ל"ז, ז') דום לה' וגו' פי' שיעלה את הדומיה דהיינו המחשבה לה' ואז יפלו חללים פי' הדינים טפלים על ידי דביקות מחשבתו לה' וכמו שהגג הוא עיקר הבית כך המחשבה העיקר באדם וסוככת עליו כי על ידי המחשבה נשמר האדם ויודע להתיישב את עצמו כנודע לכך נקרא המחשבה בשם גג. והנה כשאדם בונה בית מתעוררים הדינים ובפרט בחוץ לארץ כי הן מלאים כל חללי דעלמא כנודע והוא מצמצם את גבולן לכן אמרה התורה:
כי הבנה בית חדש ועשית הוא מלשון תיקון מעקה מלשון מעיקים המעיקים לך תתקנם על ידי שתדבק את עצמך למעלה למקום המחשבה דהיינו לגגיך כאמור ואז אם תדבק את מחשבתך בבורא ב"ה אז כי יפול הנופל ודרשו רז"ל שראוי ליפול כי הדינים ראוים ליפול מז' ימי בראשית כנודע רוצה לומר שיפלו הדינים ממך והבן: " (מאור עיניים, כי תצא)